Distansavtalslagen
Information vid distansavtal i enlighet med 3 kapitlet i distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59).
Nedanstående information gäller endast fysisk person som i sin egenskap av konsument tecknar försäkring hos JobbGarant.
Distansavtal är ett avtal som träffas på distans och där kommunikationen uteslutande sker på distans, exempelvis via telefon eller internet. Försäkringsavtalets huvudsakliga egenskaper framgår av vår förköpsinformation på Svenska.
När du tecknar vår försäkring genom ett distansavtal har du rätt att ångra köpet inom 14 dagar från det att avtalet ingås. Om du vill utöva din ångerrätt måste du meddela detta till JobbGarant. Om du väljer att utöva din ångerrätt har JobbGarant rätt att kräva premie motsvarande för den tid som försäkringen varit gällande, dock lägst med gällande minimipremie.
Bestämmelserna om ångerrätt gäller inte heller om båda parter på din begäran har fullgjort sina förpliktelser enligt distansavtalet. I 3 kapitlet i distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59) finns ytterligare bestämmelser om ångerrätten.
Klagomål eller frågor?
Vid klagomål eller frågor kring försäljningen av försäkringen kan du kontakta JobbGarants Kundklagomålsansvarige på e-post klagomalsansvarig@tydliga.se. Vidare kan du vända dig till Konsumenternas Försäkringsbyrå eller Allmänna Reklamationsnämnden (ARN).